Facebook名片

2013年5月12日 星期日

Episode Ten

我覺得對一個男孩子嚟講,爸爸其實係一個好重要嘅Figure。

爸爸係小孩子嘅模仿對象,係小孩子嘅偶象,響兒子嘅心目中,爸爸無所不能。

正因為響男孩子嘅心目中,爸爸所代表嘅實在太多,當男孩子覺得被爸爸背叛,感受卻特別深刻。

*****
自從大學畢業當日,五姨向我講出有關老豆嘅事之後,我足足有一年幾唔肯同老豆講嘢。

起初,的確係因為好嬲好嬲,覺得老豆好對屋企唔住,所以完全唔肯同佢有任何交流。但係日子耐咗,果種憤怒嘅感覺其實已經續逐消退,大家依然唔肯講嘢,好大程度上,係欠缺一些「打破僵局」嘅勇氣。

同老豆呢年幾嘅「冷戰」經驗,令我諗起一啲好耐冇揾,想搵但又硬係的唔起心肝主動去搵番嘅老朋友。呢啲朋友,響未「失散」之前,大家可能曾經係推心置腹,互相扶持嘅好兄弟。唔知因為咩原因,某年某月某日開始,大家都冇再去搵對方,只係偶然響朋友嘅口中,又或者近年晌Facebook裏面,得知道對方嘅近況。你話你忘記咗呢啲朋友咩?又唔係喎,但係每次諗起呢啲朋友,心諗咁耐冇見不如約出嚟敍下舊,你又總係會為自己製造無限個藉口:自己好忙?過埋呢排先再搵人哋?唉,人哋咁忙,都係咪搞住人?你又咁諗,人哋又咁諗,於是大家繼續唔搵唔見唔瞅唔睬,但其實大家都可能只係等待緊對方嘅一個來電。

好老土,同心穎一齊响ICU果晚之後,我忽然覺得,同老豆嘅關係,唔應該再咁樣落去。兩仔爺關係解凍嘅過程,亦絕對冇咩感人肺腑賺人熱淚嘅過程。只係有一晚响屋企,當我見到老豆時,說了一聲:「嗨!」,就係咁簡單。

男人其實都係咁,好多嘢,無謂解釋了。一切都在心中就算。

後來有一晚,阿媽約咗舊朋友食飯,屋企得番我哋兩仔爺。

我落樓下燒味舖買咗兩盒叉雞飯,開咗兩罐啤酒,就同老豆開起餐來了。我諗一諗,自我十六歳俾佢送咗出國讀書之後,好似一直都冇試過同老豆單獨食餐飯了。

我吞咗一嚿又一嚿叉燒,最後還是忍唔住問咗一個,我一直都好想知嘅問題:「到底老豆當年點解會出軌,點解會背叛咗家庭?」

「仔,講乜叉都係嘥氣嘅,講到尾其實都係命。」

我聽到之後心裏一陣火光,心諗:「我頂你,你自己衰咗就認x咗佢把啦,你夠膽死無賴到賴自己條命?你冇嘢呀?」

「果陣文革吖嘛,你老豆我為咗逃避俾人批鬥,搏咗條命都要仆落嚟香港,落到嚟香港,冇耐就識咗你阿媽,跟住之後仲結埋婚添。」老豆邊飲啤酒邊講。

「挑,呢啲我早就知啦老豆。」我說:「我係想知,你點解要對阿媽唔住呀。」

「走佬落香港之前,我都有拍拖有啲女朋友吖嘛。」老豆又飲多兩啖啤酒:「果陣諗住偷渡去香港,預咗自己分分鐘連命都冇,咁梗係同條女分手啦。」

「點知居然真係俾我有命落到嚟,我咪以為,可以徹徹底底咁過新生活囉。以前響上面嘅女朋友,諗住呢世都冇機會再見架啦。咁我又識咗你阿媽,你阿媽又鬼咁好,我本來以為一切都會繼續順順利利落去的。」

聽到呢道,我已經多少估到故事嘅背後係點樣了。

「果年,你阿媽大肚陀住你,有一日突然有個女人走上嚟公司揾我,我一望,原來係以前响上面識落嘅女朋友。人哋又係搏咗條命偷渡落嚟,仲特登為咗嚟搵我,咁你想我點?」

「要講邊個啱邊個錯,咁梗係我錯啦,肯定係我對你阿媽唔住的。但係果陣人哋山場水遠落到嚟,我覺得唔可以唔理人哋吖嘛。後生,係會唔識諗㗎啦。我以為我咁樣叫做"負責任"吖嘛,以為咁樣做係別無選擇,我唔理佢佢會好淒涼,結果呢?三個人都痛苦,仲要一痛痛足幾十年。」

我聽完,覺得有點「說不出話來」嘅感覺。老實講,故事其實好簡單的:基本上係新歡同舊愛,響冇計劃過嘅情況之下忽然一齊出現,做男人果個醒到以為兩個女人佢都要孭起,於是冇作出任何選擇,兩個都要晒唔肯放棄。

我響度諗,假如換轉係我,遇上咁嘅情況,我又會點樣處理?

不忠固然唔值得原諒,但我覺得老豆犯上最大嘅錯誤,其實係過份自信。一個人要令一個女人,幸幸福福地去過一生,已經絶對唔簡單唔容易,我完全理解唔到,佢憑乜嘢可以相信自己,有咁嘅本事可以同時令兩個女人都幸福快樂?我或者對呢件事充滿偏見,睇法並唔中肯,但倘若當日老豆如果能夠堅持一啲,信守婚姻嘅諾言,佢果位前女友可能響香港已經搵到另一個好男人,過住正常嘅婚姻生活,唔需要唔見得光,孭住「二奶」嘅污名二十年;而我阿媽,心裡面亦唔會有呢一根刺,一直刺痛住佢,直到永遠。

一切都只因為,作為男人嘅太自負了。結果將三個人嘅人生,全都搞垮了。

老豆係屬於獅子山下奮鬥成功嘅一代人,也許當時嘅環境,也真係造就咗太多成功案例,大家都不知不覺地高估咗自己,而這個高估自己嘅代價,卻由三個人一起承受。呢件事,太死蠢了。

老豆歸咎呢個「悲劇」發生,係命運嘅驅使,我唔敢百份百予以否認,但我則認為,呢單嘢其實主要係「自大」所惹嘅禍。當一個人太過高估自已,以為自己乜都有本事處理嘅時候,佢哋自然會不自覺地將好多有潛在麻煩嘅事情攬上身,誤以為有本事完滿解決呢啲嘢嘅人,捨我其誰?結果呢?解決不成還連累他人。這不是因為命運使然,而係因為人性嘅弱點所致。

我冇遺傳到老豆果份超強嘅自信心,也從來唔敢高估自己。一個人晌事業同工作上,要遇上多麼複雜嘅事,也許自已並冇能力控制。但係響家庭、感情上,呢啲自己還有多一點把握去控制嘅事情上面,像我這種凡夫俗子,我覺得還是盡量保持「有咁簡單得咁簡單」,來得安全化算。

老豆留俾我嘅教訓係,於感情事上,即使你只係犯一次錯,你可能一世都要承受。

小心。

*****

轉行做了Sales之後,除咗頭一個月要咬老底之外,收入其實算係慢慢咁好起來。人有時係好膚淺的,搵錢多咗,自信心也隨之續漸增加。縱使收入並唔太穩定,但面對心穎嘅親朋戚友時,總算冇以前咁自卑了。

然而,我哋兩個差不多拍咗九年拖,都「居然」仲未拉埋,依然成為一眾食飽飯冇嘢做嘅三姑六婆,茶餘飯後嘅最佳話題。四週圍俾我地嘅壓力,亦越嚟越大。冇錯,我哋拍拖嘅時間的確係長,但係大家响向我哋兩個起勢咁催婚嘅同時,有冇留意到,我哋其實仲好後生?果年,我還只不過廿五歳。

咁多年嚟,心穎都係我唯一嘅女朋友,我亦認為呢個女孩子我係必定要娶的。但係一個屋企剛剛破產冇耐,大學畢業還不過兩年左右,仲要岩岩轉咗行嘅廿五歲後生仔,你expect佢可以有幾多基礎去應付結婚嘅開資?OK,我知道呢幾年心穎都儲到啲錢,最近仲升咗職加咗人工添,但係我總唔能夠,結婚嘅開資要由女朋友負責掛?男人總有些少無謂嘅尊嚴需要捍衛的。到時班口多多嘅三姑六婆,又會晌度通街唱,話心穎要貼埋大床咁嫁過嚟了。

噪音太多,加上當時我嘅事業又稍為有丁點兒好轉,有關「結婚」計劃嘅初型,心穎同我亦開始晌閒話家常嘅時段裏面有所討論。當時我哋估計,一切如果順順利利的話,俾我再儲多兩、三年錢嘅話,我估,我應該都勉強有能力,「體面」地娶心穎過門的。

當然,個condition係,要一切「順順利利」,才能成事。

然而際遇嘅嘢,總係變幻無常的。「一切順利」,其實係相當奢侈。

1 則留言: