Facebook名片

2013年5月14日 星期二

Episode Twelve

返呢份Sales工既第一日,我記得阿頭曾經同我講:「我地既Sales Team裡面係唔容許有弱者的。」

果陣,我其實當阿頭響道發噏瘋的,反正好多middle management都喜歡講到自己懶係勁咁,我都冇刻意留心佢所講既呢啲說話。我心諗:弱者嘛…咩叫做弱者先?係咪做唔到數就叫做弱者?Sales呢行,查實都唔駛你開口話「容許」定「唔容許」架啦,搵唔到食既Sales,自動自覺就會走,邊駛你趕架?

我當時的確係咁諗。不過「Sales搵唔到食會自動走人」呢個我認為straight forward到不得了既結論,響我做完兩年Sales之後,體會就有啲唔同啦。係,正常情況的確係咁既,但Sales搵唔到食,好多時候其實係因為個大市唔掂。除咗果班拎住大客既老鬼外,其實全行都冇啖好食。咁即是話,Sales響A公司搵唔到食,其實佢心知肚明,即使佢走去B公司、C公司度撈,同樣係唔會搵到食既。而且大市差既時候,B、C、D、E、F公司,根本都唔會請人,於是乎,Sales即使響A公司搵唔到食,個個月局住咬老底都好,只要佢面皮夠厚,佢必定會賴死響度唔走的,因為佢知道出面根本係冇更好既option。

至於咩叫做「弱者」,我一直以為阿頭所指既,係「做唔夠數」既銷售人員,但原來,弱者原來仲可以有其他解釋的。

*****

捽數會之後,我同Charles匿咗去office既後樓梯打電話俾德哥,我地實在太想知發生咩事。

原來,事情係咁既。

Charles射咗張單俾德哥之後,德哥仲差一張單先meet到quota。原來前日阿頭召咗德哥入房,同佢講,佢已經有兩個月唔到數,如果今個月都再meet唔到數,咁就麻煩佢執包袱走人啦。德哥屋企有大有細,阿頭咁樣同佢講,佢當堂嚇到腳都軟埋。

老實講,跟咗呢個阿頭咁耐,一向都知佢份人,最鍾意講埋啲懶係霸氣既說話黎拋人。呢亭甚麼「再唔到數就好自為之」之類既「標準台詞」,Charles同我查實都唔知聽過幾多次,次次都係「虛應」咗就算數。不過德哥份人老實,阿頭咁樣嚇一嚇佢,就真係拋到佢囉。

聖誕假期前夕,德哥知道客人會響呢個時候向佢落單既機會接近零,於是佢做咗一件,愚蠢到無可再愚蠢既事。

據德哥自己講,當其時佢有幾個「煲緊」既客仔,當中有一間公司,話得事果個係個中年既婦人,同德哥都幾好傾的。德哥話,中年婦人果間公司其實同佢傾好曬啲terms,準備開單。不過大概因為長假將至,個個都holiday mood,開單既嘢,放完假先算啦。

德哥當然唔係咁諗,佢一心諗住要響「捽數會」之前close到呢單deal,等佢夠數meet quota,先可以避免唔駛執包袱。佢見果個中年婦人好似都可以有商有量咁,於是就去搵呢個婦人,求佢可唔可以早少少俾佢close咗單deal去meet數,幫佢過到呢關。

德哥份人,可能真係老實得滯啦。佢居然完完本本咁同呢個婦人講出自己做Sales既苦況,仲同人地講埋自己屋會有大有細等佢養,唔可以冇咗份工芸芸。中年婦人同德哥傾既時候,表現得好同情阿德哥既苦況,仲話會盡量說服老闆俾佢響假期前開埋張單。德哥以為冇死啦,今次遇著個貴人肯幫自己,呢次應該可以順利過關的。點知,呢個中年婦人不單只冇幫阿德哥手,說服佢老闆快啲俾錢開單不特止,仲特登打電話嚟我地公司投訴,話阿德哥好唔專業,響佢面前扮死狗,又生又死又冇錢開飯又乜又物,講到尾都係要「逼」佢地快啲簽單。

呢個投訴,話咁快就傳咗去阿頭果度。阿頭同德哥講:「我地既Sales Team係唔容許有弱者既。你自己做唔到數,就去人地公司度扮死狗搏同情,仲要響客人面前數落自己既公司,咁樣係嚴重影響公司既形象…」

meet唔到quota,公司或者都仲未會即時郁你。但影響「公司形象」嘛…或者正確啲講,你咁樣響外人面前講你份工有幾難哽,等於變相插你阿頭,阿頭覺得丟假,佢點會仲肯俾你留響度?

對於德哥被炒鱿,我心裏面其實係有一點内疚。當日德哥差兩張單就meet到quota。Charles射左一張俾佢,德哥向我求救嘅時候,我卻以「今個月連我自己都唔夠單」為理由推咗佢。我唔夠單meet quota的確係真,但係一張半張單,響果一刻對我嚟講係咪真係咁重要?如果我肯射張單俾佢,佢大概就唔會去求果個中年婦,佢份工,應該仲保得住。

「唔關你事既。」Charles拍了拍我膊頭:「邊個知道會變成咁?」

「得啦。」我點了點頭:「講開又講,幾時last day?」

「過埋聖誕,返埋跟住個禮拜…」Charles說:「除夕就byebye啦。新既一年,剩低你一個啦。」

「你條衰仔冇義氣,話走就走!」我說:「你仲未話我知,跟住去邊喎。」

「見同你熟先講,我返屋企幫手。」Charles講得鬼鬼祟祟:「我屋企做玩具嘅,有間廠仔响上面,我阿爸老啦,佢又唔想做,但又唔捨得賣咗佢,於是咪成日都催我返去幫手囉。」

「頂你吖!」我一拳打落Charles嘅手臂上:「你條友仔都呃得我透啦,原來太子爺嚟嘅!你仲成日响我面前扮窮?你回水呀!」

「妖,唔係有心想呃你哋架,你地冇問,我咪冇講囉。」Charles說;「我本來就係唔想返去幫手,先至求其搵份工,塞住我阿爸把口,做落又識咗你哋,又做得幾開心,咪一路咁做落去囉。不過最近捽數捽到越嚟越變態,呢度越做越唔過癮,加上阿爸又發老脾,咪因利成便,辭工返去幫手囉。」

聽罷,我也只能嘆一口大氣:「Charles,你係太子爺都仲話唔撈嘅話可以返屋企做吖,我唔撈嘅話,都唔知可以去邊!」

Charles辭工,德哥被炒,公司冇晒自己友,新嘅一年,肯定會好難捱。

*****

果個聖誕,仲有另一件事對我影響好深的。

十六歲果年嘅十月,我認識咗心穎之外,同一個禮拜,我響學校嘅球場度黐咗幾場波踢,認識咗幾個到今時今曰仍係最親密嘅死黨。其中一個,叫高佬文。

我一向認為高佬文其實係個天才兒童,讀書果陣,佢基本上係唔駛點讀,輕輕鬆鬆就可以考上全級頭果幾名。後來佢考咗入當地最堅果間大學讀電腦,當然又係以全級頭果幾名畢業。高材生同我呢亭二流大學生相比,事業嘅起步自然有好大嘅分別。當我還在觀塘擔擔抬抬嘅時候,高佬文就已經被全球其中一間最把炮嘅科技公司聘請咗,過住高薪厚簶嘅打工仔生活。

當我以為呢個天才兒童會一直留響北美過呢種高級打工仔嘅生活時,呢個聖誕,佢卻忽然出現響我面前。

「高佬文?搞咩呀?點解你會響呢度嘅?」我問。

「好悶呀!我頂唔順果邊啲生活啦!」高佬文說得有點聲嘶力竭:「我唔想再幫佢地打工啦,真係就快悶瓜我啦!我今次係回流返嚟香港長住!」

天才嘅諗嘢方法,大概從來都同我呢亭凡夫俗子有好大分別的。據高佬文後來同我講,佢離開北美嘅原因,係因為佢忍受唔到自己要俾一班比佢蠢十倍嘅鬼佬head住喎。然而這是否過於衝動,那就只有當事人先知道了。不過佢當日呢個決定,卻原來改變咗我住後十年嘅人生。

1 則留言: