Facebook名片

2013年5月3日 星期五

Episode Two

我其實唔係好理解,「三十歲」這個關口對女人黎講,意義有幾大。對一個十八、九歲既麻甩仔黎講,三十歲,係件好遙遠既事情。心穎既說話,反正我記在心裡就是了。

中學畢業,心穎同我一齊考咗入同一間大學。心穎讀書一向都OK既,大學既商科順利取錄咗佢。至於我嘛…到我年紀大咗之後諗番轉頭,我有時都唔明白,果陣點解自己讀書可以懶成咁既。我掹車邊可以考到同心穎同一間大學,算係走運了。不過我成績唔好,商科唔收我。我問大學既counselor,我咁既分數,仲可以讀啲乜嘢?counselor俾咗一堆choices我…hmmm,總之係一大堆冇咩人讀既冷面科目。裡面其中有一科係有關「城市發展」既,屬地理系。我果陣好鍾意玩一個電腦遊戲,叫做《SimCity》,我心諗,讀呢科應該同我打機差唔多遮,就揀佢啦。於是乎,我就成為了一個地理系既學生。夠兒嬉了吧?

我老豆知道我揀咗科《SimCity》做主修科,當然好唔滿意。佢漏夜打長途電話過黎,開行turbo再加一輪咀粗口,鬧我點解要揀科咁既嘢:「衰仔,呢科你讀完之後搵唔到食架,醒吓啦!」

搵唔到食,我夠知啦。不過搵到食果啲科,唔收我丫嘛。我當然唔敢將呢個事實既真相同老豆講,於是乎,咪懶正義懶有道理咁駁番我老豆轉頭:「你地啲做人老豆老母既,淨係覺得讀書只係為搵錢,讀書係講興趣同理想丫嘛(妖!)。咁家陣你個仔我搵到自己既興趣,跟住呢個興趣去揀科,有乜嘢錯先…」講到咁,老豆當堂收聲啦。之不過,興趣喎…

唔知點解,咁多年黎五姨都好似好唔鍾意我老豆咁。佢聽到我響電話度同阿爸炒大鑊,本能反應係撐我同踩多我老豆兩腳:「阿橋,我撐你呀。讀書梗係跟興趣啦,唔鬼駛理你老豆,佢識乜丫。下次佢再打黎發癲,我幫你鬧番佢!」

我其實唔知,我老豆有乜嘢得罪過佢。人夾人緣,人與人之間係,有時就係咁諗唔通的。

*****

讀大學時候既心穎,依然係好多人追既。大學畢竟係一個比中學更貼近現實社會既地方,響大學校園裡面所接觸到既人,種類同階層自然比響中學既時候來得廣闊好多。至於心穎既追求者,我所感受到既,係覺得呢班「新對手」既質素,比起響中學既時候有明顯既提升。

老實講,大學果幾年,面對偶然出現既「強勁」對手,心裡面都有些少淆底的。大學既環境,亦係我初次感受到名利同階級觀念既地方。有啲有錢仔同學,喜歡響校園裡面招搖過市。我有時心諗,佢地啲老豆阿媽都唔知係咪傻既,個仔先得果十幾歲,就買架百萬名車送俾佢地用黎返學。咁佢地又懶巴閉咁,擺架波子響正lecture hall門口,塞住晒條路,我行過唔搵個銀仔刮你個車身兩嘢都對自己唔住啦下話。心穎既追求者當中,偶然都會出現一個半個呢亭敗家仔。我當然係裝出一副「睇呢班友唔起」既態度。

「又唔駛咁燥喎你…」心穎講得輕鬆:「每個人都有自己既生活方式嘛,你理得人丫。」

「咁衣家條敗家仔走黎追我女朋友喎!」我心裡有點不忿:「你仲幫住佢講嘢?你係咪心動冧人地先?」

「黐線啦你。」心穎笑著說:「你呷醋?」

「你講吓笑好,得鬼閒呷啲咁既醋。」

對於「呷醋」呢個問題嘛,我覺得其實多少係男人唔夠自信既表現黎既。呢方面,我認為自己經驗豐富。事實上,並唔係每一個追求者行埋去心穎既身邊,都能讓我產生果種呷醋既感覺。只有果啲我認為條件比我好,心穎跟住佢可能會幸福快樂過同我一齊既「高質」男仔,先會觸動我「呷醋」既神經。

至於偶然遇到既果亭敗家仔「對手」,我心裡面有時都會自我安慰:「米梓橋,論家底既話,你都唔係好削遮。掹車邊你都算係半個有錢仔丫(當然係自己以為…),只不過你家教好,作風低調…」

精神勝利法,大概莫過於此。

如是者,幾年既大學生活就係咁樣過了。到大學畢業既時候,數數手指,心穎同我原來已經拍咗差不多七年拖了。

七年,呢個數字,好敏感。

現實既故事,其實從呢一刻先真正開始。

*****

那個年代,大學考試既分數,係要打電話入個system裡面聽的。那一天我屏息靜氣地聽住電話筒裡面,一字一字所吐出既考試分數,左手一邊按著計數機。我計一計:「掂!終於夠分數畢業了!」

對那個時候既我黎講,「大學畢業」大概係我人生到果一刻為止,最大既成就,果刻超興奮既心情,實在難以形容。儘管我知道香港時間係凌晨,但心情興奮既我,仍然打算即刻打個長途番屋企,向阿爸阿媽報上「我終於畢到業」既喜訊俾佢地知,讓佢地都開心埋一份。

正準備打電話嘈醒老豆阿媽「報喜」之際,五姨突然拍了拍我膊頭。

「橋,係咪confirm畢到業啦?」五姨一臉認真地問。

「係呀…好險好險,不過有兩科都係僅僅過到關…」我還一臉得戚地答:「拎少幾分就要響大學捱多年啦。」

「畢到業就好啦。」五姨平時跟我都是嘻嘻哈哈的,今日既表現則有點反常:「阿橋,你過黎呢邊坐,我有嘢想同你講。」

我坐響梳化上,望住五姨神情好凝重。我直覺話我知,呢舖應該有啲麻煩嘢。

五姨坐響我面前,深呼吸咗一口大氣:「橋,有兩件事,你媽咪交帶我響confirm你大學畢業之後,要我跟你講的。你冷靜啲,要有心理準備。」

要有心理準備咁大鑊?我睇電視啲師拉劇集,通常呢啲時候最常出現既,係個阿媽話俾個仔聽,原來佢唔係自己生既…呢個場面,我查實細細個就認真諗過架啦。正所謂「生娘不及養娘大」,就算有一日阿媽忽然話我知,原來我唔係佢親生既,我都頂得住冇問題的。我心目中既阿媽,亦永遠只得一個。我唔知點解,當五姨同我講,要我有心理準備既時候,呢個場景就忽然閃過我既腦袋。

我深呼吸,並點了點頭:「五姨,你講啦。」

「兩件事都係同你阿爸有關既。」五姨定了定神:「三年前你呀爸間工程公司,接咗一單大job,有冇印象?」

「我有聽老豆提過。」我說:「冇記錯,應該係黃河集團果個大型樓盤,鹹蝦灣畔丫嘛。」

「九七之後樓市回落,鹹蝦灣畔啲樓賣得唔好,價錢俾原先估計低咗好多。」五姨嘆了口氣:「於是發展商就將工程大判既尾數扣起咗。」

聽到呢度,我大概已知道大檸樂了。做室內工程既,其實係一盤成本大,利潤少既生意。發展商開頭俾訂金你,你就要自己負責餘下工程既成本。工人出糧要錢,材料成本要錢,發展商初頭果筆訂金,通常都唔足夠應付工程中段既開資。有啲有良心些少既發展商,可能會響工程中段再俾多一次訂金俾啲判頭,但像我老豆呢亭中小型既工程公司,所能夠賺既錢,其實係百份之百地集中響條尾數果道。我知道老豆公司規模唔大,應該只係二判,即是佢地既利潤仲要比上一層既大判食一部份。咁照五姨咁講,今次連大判都俾發展商扣起條尾數,作為二判既老豆,肯定收唔到錢損失慘重。

「咁老豆蝕咗幾多?」我問。

「實際數目我唔知,總之好多。」五姨答:「呢件事其實發生響大半年前,你阿爸間公司一下子週轉唔到,俾人清咗盤了。」

我聽罷,人忽然彷了一彷。

「你屋企本來住緊,響干德道果層樓,半年前其實都已經賣咗用黎還債。」講到呢度,五姨既講話變得越黎越吞吐:「你阿爸,申請破產了。」

破產?我覺得自己暈了一暈。五分鐘前我仲以為自己仍然係一個有錢仔,五分鐘之後,你話俾我知我屋企破產了?

我開始懷疑,自己係咪發緊一個惡夢,我期望我一覺訓醒之後,一切又會忽然回復正常。逃避現實,係我呢亭港孩最經常做既事情。

「事情其實發生咗一段日子,你阿媽怕會影響你讀書既情緒,所以吩咐我,千祈要等你確定畢到業,先至好話你知。」

我能夠想像,呢件事屈響五姨既心入面成大半年,唔講得我知,佢都應該幾難受。不過我幾分鐘前先剛剛因為「畢到業」而興奮到極點,五姨將我既情緒,一下子從山頂轟落山腳,也太殘忍了吧?

「還有第二件關於你阿爸既事。」五姨又再次嘗試深呼吸去讓自己平靜一點。我望見五姨既面容,直覺話我知,第二件佢準備講我知既事,可能比第一件更難讓我接受。

「你並唔係你阿爸唯一既獨生子…」

「你阿爸響出面仲有另一頭家。」

「你有兩個你未見過既妹妹。大果個妹,只比你細三歲。」

「What?」

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

7 則留言: