Facebook名片

2013年5月5日 星期日

Episode Three

TVB電視劇裡面果啲情節,時不時就會有啲食飽無憂米既敗家有錢仔,忽然有一日屋企破咗產,搞到又生又死既橋段。我實在無法相信,呢亭咁老土既電視橋段,居然會發生響自己既身上。

但凡事都係相對既。如果單單只係面對破產既話,我可能覺得,由有錢人一下子變成無產階級,已經係一件要生要死既慘事。但係假如你有另一單更令自己心痛既事情發生響眼前,那麼破產既事,其實就已經冇乜感覺了,變成相對既小事一樁。

有甚麼可以讓人覺得更心痛?hmmm,例如果種被家人既背叛既感覺。

據五姨所講,事情係咁樣既…

果年,阿媽大肚陀住我。老豆既生意又剛剛有點起色。生意做多咗,要擴充就自然要請人。剛好有個從大陸落黎香港冇耐既女仔黎見工,於是我老豆就請咗佢幫自己跟頭跟尾了。唔知係咪響工作上日對夜對,最老土既「日久生情」就發生了。冇幾耐,呢個女人仲先後為我老豆誕下兩個女兒。

而當日撞破我老豆同呢個女人既人,正正就係五姨。

阿媽響佢幾個兄弟姐妹當中排第四,自少同五姨就最投緣。五姨撞破老豆同呢個女人既事之後,當然第一時間話俾我阿媽聽。阿媽知道後既反應,出奇地冷靜,只係吩咐阿姨,無論如何都唔好將呢件事爆俾任何人聽,特別係佢地既兄弟姊妹。阿媽響人前人後,跟老豆總係扮成正常不過既恩愛夫妻。身邊既人則從來冇察覺到佢地有任何異樣。就係咁樣,五姨為阿媽守住呢個秘密,守咗足足二十年。

除咗當事人之外,二十年來,對此事唯一知情既,只有五姨。

*****

五姨將呢件事話俾我聽,解答咗我心裡面一啲積咗好多年既疑問…例如點解五姨咁多年黎一直對我老豆既態度都咁唔友善。

極權國家既國民教育,係自小就資訊封鎖,並幫小孩子不斷洗腦。我肯定這一招是非常有效的。我回心一諗,由我還是個小孩子既時候開始,我老豆每個星期,必定會有最少兩晚唔見咗人。果陣老豆阿媽不斷像洗腦般同我講,阿爸公司響澳門有個分舖,每個禮拜都要去睇住。一直以黎,我對此居然深信不移,從來冇半點懷疑過。今日聽到姨一講,當堂明晒。果兩日,其實係去咗另一頭家裡過夜。

我以前成日話,阿媽份人性格總係好悲觀,好唔開心,乜都總係向住負面果邊諗。我仲成日同阿媽講:「我地一家人一直都齊齊整整,又有錢,仲乜要成日乸口乸面做人?」

現在,我明白了。

我明白了,自我出世之後,阿媽原來係從來都未開心過。
我又明白了,我一直以為自己擁有一個齊齊整整的家庭,是假的。
我更明白了,原來我是一個超級傻仔,被人騙了足足二十年。

騙我的,還要是最親既屋企人。

要為阿爸阿媽呃足我二十年去搵一個合理理由,其實話都冇咁易:例如甚麼希望俾一個完整家庭個細路仔,好讓佢能夠健康成長諸如此類。那個理由,我也肯定是出於好意的。為咗唔好傷害那位擁有弱小心靈既小兒子,於是乎大家一起忍辱偷生二十年,那是件多麼偉大壯烈既事?

那我是否應該感激佢地多年來對我既隱瞞?

我一向自認聰明,但我其實還是死蠢地被人狠狠騙了二十年。騙得很透,很透。

那是一種被背叛既感覺。

那一晚,心穎到了五姨那邊陪我。過去廿幾年來一直以為自己擁有的,一夜之間,好像全部都失去了。

「你仲有我。」心穎在我耳邊輕聲說。她將頭伏在我嘅肩膊上,然後拖著我的手,拖得緊緊的。

那個晚上,我們沒有再多講一句說話,只是一直緊緊的拖著手,直到天亮。

*****

情緒崩潰過後,有啲實際既事還是要做決定的。

果個夏天,心穎跟我都一樣畢業了。本來我打算同佢去一次畢業旅行,目的地諗住去西岸果邊走一轉。依家屋企破咗產,呢亭洗腳唔抹腳既計劃自然要叫停。

五姨話,知道我一夜之間接受了兩個打擊,應該好難應付。不過書我已經讀完,屋企亦都再冇多餘錢可以俾我去hea,所以我必須要盡快投入社會。五姨明白,呢一刻既我可能好唔想返香港面對老豆阿媽,如果我想繼續留響多倫多既,五姨絕對歡迎,亦絕對唔介意俾我繼續住響佢屋企。不過果陣時既加拿大搵工並唔容易,我需要盡快決定我既前途,係返香港,還是留響度。如果係返去既話,機票錢五姨話佢可以幫手出。

呢個去留問題,響未發生昨晚既事之前,我一直都係避而不談的。我響當地住咗七年,生活其實早習慣了。不過我亦都清楚,以我咁既「人才」,大概留響當地都怕且唔會有乜好既事業前途。之前心穎問過我想點,我一直都係支支吾吾,總之就係唔想面對。早陣子我同心穎講,乜野都等到去完旅行先再諗啦,點知而家旅行取消,呢個問題想唔面對都唔得。

「橋,我哋返去啦。」心穎整個晚上都冇訓陪住我,到天亮既時候還是拖著我的手:「我哋返香港啦。」

「點解咁決定?」成晚冇訓,我用極疲弱既聲線回應。

「有啲事總要面對。」心穎聲線比我更疲弱:「而且我覺得你媽咪應該好需要你。」

我其實覺得,響十幾歲至到二十出頭既年紀,女孩子既心智真係比男孩子成熟許多許多。相比我既優柔寡斷與及龜縮逃避,去到關鍵時刻,心穎還是比我來得決斷得多。心穎既屋企人,響坐完移民監之後,早就回流返香港了,也許佢同樣好掛住屋企人,呢個決定對佢嚟講,可能並唔係太過難做。

只係我心裡面有點慚愧,過去同心穎一起既七年,每逢去到重要時刻,我總係需要由佢帶住我行。

Click here to add 米梓橋 on your Facebook

1 則留言: