Facebook名片

2013年5月23日 星期四

Finale

「橋,大Dee呀。你起身未?」電話來自多倫多:「有個消息想話你知。」

「大Dee哥,香港家陣六點幾咋。」我晨早被人嘈醒,難免有點脾氣:「有咩大新聞要咁急講我知呢?」

「拿,你聽住。」大Dee語氣變得好認真:「今年十一月,我要同Angie結婚了。」

我當堂醒了一醒:「你講堅牙?恭喜晒喎!會唔會擺酒?」

「會呀。不過會響多倫多呢邊擺。」大Dee說:「你同心穎會唔會有時間過嚟飲?」

「大Dee哥結婚喎!」我答:「我地幾唔得閒都一定飛過嚟飲你果餐。你Call咗高佬文未?要唔要幫你話佢知?」

「未呀,confirm咗日子之後,我第一個就call你。」大Dee說:「高佬文我轉頭會call佢架啦。最好你地兩個都一齊番嚟,等我地以前隊波,可以齊腳踢返場元老賽。」

「好呀,不過依家跑唔郁啦。」我苦笑:「有冇嘢要我幫手?」

「就係有呀。」大Dee:「我知你不嬲鍾意影相,你應該有好多我地以前讀書果陣一齊影過既相啦!可唔可以幫我揀幾十張出嚟send俾我,我用嚟做slide show的。」

「挑,梗係得啦。Weekend前交貨俾你。」

大Dee係我去多倫多讀書果陣,落球場黐波踢所認識第一個朋友。由香港去多倫既機程,頭尾要成十五、六個鐘,長係長咗啲,不過人生冇幾多個老死,佢地人生既呢啲重要moment,我係的確唔想錯過。

人長大咗之後,去飲既次數越黎越多。去飲,變得越黎越例行公事,而且絕大部份時間其實都係俾面派對。不過,真正好朋友既結婚酒,感覺係好不一樣的。你跟好朋友曾經一齊成長過,當見證佢踏入人生另一個階段既時候,感覺其實係好特別。每個人背後都總有一點故事,大Dee早幾年曾經大病一場,幾乎連條命都冇埋。就係呢個Angie,響大Dee患病既時候,一直陪伴響佢身邊。今日大Dee可以同Angie拉埋做夫妻,作為老友既,點會唔戥佢開心?

*****

大Dee叫我幫佢揀相,星期五晚放工,我就約埋心穎,一齊上咗我屋企幫手。

我影相其實一啲都唔叻,美術天份嚴重不足。我只係鍾意影相,影低一啲我覺得美好既moment,讓自己留個紀念。

「喂,揀呢張丫!」我指住電腦螢光幕:「呢張又齊人,大家又笑得開心。」

「呢張唔得呀,橋!」心穎搖了搖頭:「你睇吓邊個企響高佬文隔離?係佢個ex呀。呢張相,如果真係用嚟做slide show響banquet度播出嚟,高佬文同佢girlfriend會好尷尬架。」

「都係你夠細心。」我跟心穎說:「咁不如呢張丫!今次高佬文身邊冇人啦!」

「用呢張你想死呀!」心穎用力敲了一下我頭殼:「呢張相,大Dee拖住果個唔係Angie嚟架!果陣大Dee都未識Angie,你交呢張相俾佢地,Angie嬲死你呀。」

「唉,乜咁煩架…」我簡直想仰天長嘆:「我仲以為,我有咁多舊相,揀幾十幅俾大Dee會好容易添。點知呢幅又唔得,果幅又話有個ex響度,黐線架咩。」

「哈哈,咁你就怪你班老友花心囉,成日都換畫。」心穎笑著說:「快啲揀啦,你應承咗weekend前要send俾人架。」

如是者,那個星期五既晚上,心穎同我就不停響度揀呀揀。剛才果啲揀相既「問題」,不斷地出現,令到揀相既進度變得好緩慢。

呢一晚,心穎同我go through咗差不多所有過去十幾年既相片,由我地響中學既時候初相識,去到現在大家都長大成人,接近三十而立既時候既相片都有。睇舊相,其實有時會覺得好唏噓的。一來感覺到時間飛逝,儘管心態上有時仲覺得自己係個teenager,但面容既改變,記錄咗響相片上面,呃唔到人的。今日既我地,已經係徹徹底底既成年人,一班需要為自己、為家庭、為身邊既人承擔起大量責任既成年人。

另一樣讓人感到唏噓既係,隨住身邊既朋友,跟自己既另一半離離合合,有新人加入,但又有舊人離開,好多曾經響相片中出現過既人,現在其實都已經響我地既生命裡面消失了。睇相既時候,偶然會勾起些少同呢啲人相處既片段,但影像已經開始變得模糊了。至於佢地依家既生活係點?做緊啲乜嘢?分手之後,有冇搵到更適合自己既另一半?我地完全係無從得知。

心穎跟我一路揀相直至夜深,因為之前一晚佢響公司開夜既關係,揀相既過程去到後段,心穎以經頂唔順,在梳化上睡著了,剩低我一個人,獨自對住電腦螢光幕,一路重覆翻睇這過去十幾年跟一班好朋友所拍低既舊照片。

那一晚,響呢堆舊照片裡面,我有一個很強很深既感受。

舊相片裡面,有好多過客。朋友身邊既另一半,十幾年來總出現許多新舊交替既畫面。但當看過所有照片之後發覺,唯獨是我,身邊的一直是同一個你。

最感恩既係,即使去到今日,陪我一齊重溫呢堆舊照片既,依然係你。

*****

十一月既時候,心穎同我都拎咗一個禮拜既假期,飛去多倫多參加大Dee既婚禮。

自從畢業之後,就從來冇返過去了。單單係諗起,可以跟從前果班老死聚聚舊,就已經開心死了。

準備上機過海關既時候,我刻意讓心穎行在我前面。我小心地將手提行理放上X光機檢查,然後徒手行過金屬探測器,殊不知金屬探測器響過不停。

那位女關員於是指示我行到前面,讓她們用裝置掃描一下我的衫袋褲袋。

「先生,麻煩將褲袋既嘢拎出嚟丫。」女關員有禮貌地說。

我有一點為難,一直支支吾吾,直至我見到行在我前面既心穎行得比較遠了,我才鬼鬼祟祟地從左邊褲袋,拿了一件有金屬成份的小東西出來。

「師姐,唔好意思呀。」我跟那位女關員打了個眼色:「有啲嘢求先唔方便拎出嚟過機。」

女關員望了望我手上那件小東西,笑了笑:「先生,冇嘢啦,你衣家可以走了。祝你好運。」

*****

大Dee既婚禮,規模並唔大,儀式亦都相當簡單。我響婚禮上面,見返一大班從前既老朋友。儘管個banquet並唔甚麼六星級豪華盛宴,但係充滿住許多朋友、家人相聚既歡樂氣氛。我好耐未試過好似果一晚,可以笑得咁開心了。

我知咁樣講,可能有點刻薄。但當婚禮去得越嚟越多既時候,有一些新人,儘管我把口仍然會虛偽地講些甚麼「祝你白頭到老永結同心」之類既廢話,但實際上,我內心係冇辦法真心地恭喜佢地的。因為你知道,呢啲朋友,即使去到結婚一刻,其實仍然未長大。婚禮講得白一點只係一場show,婚後既生活,先至係真正既考驗。即使響婚禮上面,新郎新娘把口,講到話幾咁愛佢另一半都好,但實情係,響佢地既心裡面,自己仍然先至係最重要。當響結婚既一刻,佢地既想法仲係停留響呢個階段,到面對婚後更嚴峻既reality check既時候,佢地結果會變成點樣?

這種新人「還未長大」既感覺,不論婚禮背景有幾華麗,場面有幾熱鬧,只要你用心睇,其實都係呃唔到人的。我enjoy大Dee既呢一個Banquet,因為我覺得,佢同Angie都已經突破咗呢一條界線,佢地既感情已經成長了。我可以真心地戥佢地高興,而且相信佢地日後既感情,只會越嚟越好。

*****

婚禮之後,心穎同我繼續留響多倫多幾日,享受我地少有既長假期。我租咗架車,同心穎周圍去,去番好多以前同佢曾經去過既地方。多倫多有樣野比香港好,就係「慢」。幾年冇踏足香港既朋友,每次返到去,都覺得香港變晒,變下變下連天星碼頭都會唔見埋。多倫多嘛…儘管城市還是會慢慢轉變,但起碼心穎同我以前去過既地方,絕大部份都仍然響度,冇乜大變。重遊舊地,感覺蠻好的。

「我第一次約你出街食飯,咪係呢度囉。」汽車行到以前學校附近既一個小商場外,我指住商場裡面果間餐廳仔:「十幾年都仲係咁既樣,都唔肯花錢裝修吓!」

「難得有啲嘢,十幾年都冇變嘛。」心穎嘆了口氣:「唔容易架。」

冇錯,十幾年都冇變的確好難得,不過我忽然響度諗,心穎同我一齊十二年了。雖然每日我地都係一齊,但當中既感情關係,又係咪真係完全冇改變過?

我覺得人其實好自私的。當一個男孩子,最初睇上另一個女孩子既時候,九成既原因,都係因為外表的。男孩子同女孩子當初互相撻著拍拖,當中既理由我覺得其實亦都好自私既…就係希望響對方既身上,讓自己獲得一點快樂。然而日子一日一日咁過,男孩子同女孩子透過每日既相處,一點一滴累積咗一點感情。大家既感情既關係,亦會起咗一啲微妙既變化。由最初只係希望,喺對方既身上得到快樂,慢慢加入透過自己既付出,去讓對方得到快樂。這個轉變,很微小,甚至是不知不覺的。到了有一天,你會完全忘記咗,當初要響對方身上要賺快樂給自己既「目標」。取而代之,係將付出變成習慣,但求對方開開心心地過每一日。去到呢個時候,「自己」響一段關係裡面,已經變得微不足道了。

人既本性係自私既,但一段完滿既關係有時卻會將人性醜惡既一面徹底轉變過黎。人生能夠遇得到這種關係,其實係運氣。

「不如返去以前學校睇下囉。」我沒有等心穎回答,便把車掉頭駛向以我們讀書的那間學校了。

「嘩,真係冇乜點變喎。」我下車走到學校後門:「仲未鎖呀,入去行個圈丫。」

「橋,就快天黑啦。」心穎拉住我:「陣間有人鎖大閘,我地出唔返去就麻煩啦!」

「行個圈好快之嘛,大閘鎖左最多爬窗出去囉!」我少有唔聽心穎嘅說話,二話不說就拖住心穎走了入學校裡面。

我拖著心穎,沿着那條旋轉樓梯行上二樓,途經那些課室、locker...雖然已經好多年冇返過嚟,不過當回來嘅時候,感覺還是如此熟悉。

「Rm 205呀。」我指往那個班房門外嘅門牌。呢個205號班房,就係當日我第一次見到心穎嘅地方。

我吸了口大氣,緊緊拖住心穎,然後推門走進去。那些陳設,還是跟十二年前一模一樣。我望住班房前面塊黑板,當年心穎跟住老師走進來,自我介紹的一幕,忽然好像重現我眼前一樣。那個屬於我嘅奇蹟,係十二年前響呢個地方發生的。

走進了這個房間,心穎左望右望,忽然她跳到去那塊黑板前面,扮了一個鬼臉,然後鬼馬地說:「我叫連心穎,來自香港,今日第一日嚟呢度返學,請各位同學多多指教!」

就像當年一樣,心穎自我介紹完之後,便向我伸出右手,作了個準備握手狀。

我望住眼前這個畫面,一下子完全說不出話來,只是呆呆地站在心穎面前。

「橋,你冇事嗎?唔好嚇我...」心穎見我樣子怪怪的,也有點緊張起來。

我在褲袋裡拿出那件小東西,並將盒子打開,深呼吸了一口氣:

「連心穎同學,十二年前,我喺呢度第一次見到你。十二年後嘅今日,喺同一個地方,你可唔可以答應我,做米梓橋同學嘅太太?」

我是為了兌現承諾而來的。

*****(全文完)*****


後記

2013年,北京首都機場。

我在候機室內,望著那塊航班顯示屏不停地閃呀閃。周圍的旅客媽聲四起。

「老婆,我班機delay了。」我連忘打了個長途電話回家:「今晚趕唔切返嚟同你地食飯啦。」

「噢…」電話既另一邊傳來心穎既聲音:「等我仲買咗白灼蝦添。唔緊要啦,你自己最緊要小心啲,我留飯留餸俾你啦。」

「Thank you 老婆。」我說:「光頭仔今日乖唔乖呀?」

「哈哈,都係咁啦。」心穎說:「今朝你阿爸阿媽嚟探過佢,仲買咗架新既火車頭Thomas俾佢。你個仔家陣笑到見牙唔見眼呀。」

「又買玩具?」我怪叫:「呢個爺爺,硬係講極都唔聽。個孫遲早俾佢縱鬼壞。」

「算啦老公。」心穎還是一貫淡定:「難得老人家咁開心,你個仔又開心,冇所謂啦。」

「得啦老婆。」我說:「咁大頭妹呢?有冇扭計呀?」

「幾個月既BB,有幾扭計丫。哈哈,佢眼仔碌碌咁等你返嚟囉。」心穎說:「咁你班機要delay幾耐呀?」

「Announcement話差唔多要兩個鐘,大陸機場真係麻煩,鋪鋪都係咁既。」

「嘩,成兩個鐘喎,咁你有乜做?」

「hmmm…寫稿囉。等飛機最好就係寫稿架啦。」我說:「不過有樣嘢要你幫手,我響呢度呢,上唔到自己個Blog同Facebook,我唔記得咗自己之前篇稿寫到邊。你可唔可以去我個blog度,cut and paste我對上果篇稿,然後send去我email果度?」

「好,轉頭幫你啦。」心穎說:「不過老公,你呀,吹水真係吹得越黎越過份啦。」

「講咩呀?」

「你blog上面個故仔呀,寫得太誇啦。我邊有你寫得咁好呀?你好似自己『幻想』一個老婆出嚟咁喎。如果真係有一日,人地見到我真人既話,實會投訴貨不對辦。」

「老婆,我唔係亂吹架喎。」我說:「我真係覺得你係咁的。」

「唉,越老越口花啦你。我費事同你講。」心穎老沒好氣地說:「你落咗機就打電話返嚟啦。」

掛了線後,我在候機室找了個位置,翻開我部notebook,心穎既電郵已經收到,可以繼續將個故事寫下去了。

1992年嘛…這是個廿年前既故事。

廿年之後,you are still the apple of my eyes.


祝大家有個愉快既週末。

Click here to add 米梓橋 on your Facebook.

24 則留言:

  1. 啪~~ 啪~~ 啪~~ 啪~~ 啪~~ 啪~~ 啪~~ 啪~~ (掌聲雷動)

    謝謝分享一個咁溫馨嘅故事, 但略嫌唔夠喉囉, 熱切期待新著作面世.

    回覆刪除
  2. 一直看你的blog,從來沒有留言。看完這個故事,覺得很感動。

    多謝CK的故事,祝你們生活幸福,生意繼續興隆 :)

    回覆刪除
  3. 噢..追左咁多日, 終於都要完了.. =')
    多謝CK呢個咁浪漫咁溫馨又咁幸福既愛情長跑故事.. :D
    PS. 米太見到你寫你地兩個既故事實好開心...XDD

    回覆刪除
  4. 故事真好看。 我天天都在追。 去到大陸出trip都要翻牆去追。人生漫漫長路, 最後留在身邊的人, 是有緣也有分。真定要好好真惜。

    回覆刪除
  5. 好感人!睇完之後,真係好多嘢要學習 - 哈哈,我嘅另一半無心穎咁幸福,因為到咗今日,我仍然覺得自己獲得快樂最重要。:P

    多謝寫一個咁好嘅故事。

    回覆刪除
  6. 眼濕濕... 終於追完,好唔捨得。祝米生、米太、兩位米小寶一家齊齊整整,永遠幸福快樂。

    回覆刪除
  7. 好睇,好感人,好真。就算係50%吹水都係咁話.

    回覆刪除
  8. 好感動,睇到喊。祝你們永遠幸福。

    好同意——"這種新人「還未長大」既感覺,不論婚禮背景有幾華麗,場面有幾熱鬧,只要你用心睇,其實都係呃唔到人的。"

    回覆刪除
  9. 謝ck分享了自己的故事,令我想起不少過去的人和事

    回覆刪除
  10. 一直有睇你的blog,不過第一次留言。好感動,中途喊了兩次。祝你們幸福快樂!

    回覆刪除
  11. 我好少係人地嘅blog到留言,但今次真係想多謝你分享呢個故事,俾左我好多啟發,學左好多野。多謝你 :)

    回覆刪除
  12. 真人真事永遠都係最感人既。CK好嘢!阿嫂仲好嘢!

    回覆刪除
  13. 很真摯感人,謝謝分享~
    哩個故事將我由慣性讀者轉為忠實讀者,好欣賞你的為人處事!

    回覆刪除
  14. CK老闆,我唔理你成篇文有冇吹水成份啦。

    睇完你同stephy的故仔,對我有好多啟發。

    多謝您!

    回覆刪除
  15. 無論是事實 還是故事,你也寫得太好了!
    真希望見到故事中的人物呢!

    回覆刪除
  16. 自從你一開始在Am730就有睇你。今次的溫馨小品,真係窩心。我都要對老公好d先得!祝你一家健康開心!.

    回覆刪除
  17. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  18. Thank you, it's a very reflective n heartwarming story. Wish u n ur wife the best!

    回覆刪除
  19. Thank you, it's a very reflective n heartwarming story. Wish u n ur wife the best!

    回覆刪除
  20. 我很幸运,是关于我的婚姻,当夏拉贾博士带回我的丈夫,他与我分开了6个月。是SANDRA的名字。虽然我的嘴巴遍布全身,但还不足以感谢SHARAJA博士对我生命的帮助。我的丈夫和我离婚已经六个月了,没有他,他一直在痛苦和痛苦。所以,我到处寻找帮助,直到我遇到一个关于SHARAJA博士的博客,我在网上联系了他。我向他解释了我的情况,他答应我的丈夫24-48小时回到我身边,如果我的心脏还在为他跳动。我相信他,并且他保证会为我和我的丈夫准备一个咒语。我和哈萨德博士说的时候,我正好打电话给我。他道歉并说他需要我回来,现在我们在过去的9个月里再次幸福地生活...请每位阅读我需要帮助的文章的人都应该通过电子邮件联系Sharaja博士。 sharajasid@outlook.com了解更多信息
    如果你在那里,请仔细阅读
    下面列出的问题在这些方面也很完美......
    (1)你想要你的前任吗?
    (2)你总是做坏事吗?
    (3)你想推广你的办公室吗?
    (4)你想要那些跟随你的女人/男人吗?
    (5)你想要一个孩子吗?
    (6)你想变得富有吗?
    (7)你想绑你的丈夫/妻子吗?
    永远属于你?
    (8)需要资金支持吗?

    回覆刪除